Тайм-менеджмент на карантині: місія (не)можлива?

Авторка статті:
 Наталія Тимків, 
HR-Manager, учасниця спільноти Пошуршимо?

Кілька тижнів мене мучив головний біль і запаморочення. Я списувала це на стрес і не зважала, приймала пігулки від болю. Абсолютно випадково потрапила до масажиста (близька людина відчувала дискомфорт, а я була замість моральної підтримки). Лікар-масажист оглянув і мене, виявив та легко вправив «нечемний» шийний хребець. Після цього головний біль залишився в минулому.

А що, якщо усувати причини, а не лікувати симптоми, подумала я, і вирішила застосовувати такий підхід у інших сферах життя. Перебування на карантині довело мені той факт, що насправді, я не так вже й ефективно використовую наявний час. Тож я вирішила розібратись чому так сталось і як цього уникати в майбутньому.

Що заважає нам бути продуктивними на карантині? Моя відповідь – абсолютно все те саме, що й до нього:

  • не поставлена або розмита ціль
  • відсутність пріоритетів у справах
  • спроби зробити забагато за один раз (привіт, мультитаскінг)
  • завалений робочий стіл і безлад в кімнаті (квартирі)
  • відволікання (сюди ж: 30 відкритих одночасно вкладок у браузері, телефон з відкритим Instagram та Telegram)
  • незручна система зберігання інформації
  • поспіх і нетерплячість.
  • нездатність сказати «ні»
  • відсутність самодисципліни
  • відсутність або неточність зворотного зв’язку

Звичайно, таких поглиначів часу можна нарахувати більше, але я зупинила свій вибір на найпоширеніших. Гайда!

Непоставлена або розмита ціль

Важливо зрозуміти свою ціль – навіщо мені ефективно керувати своїм часом? Дайте відповідь на це запитання. А тоді спитайте себе «Для чого?», 5 разів поспіль.

Приклад: Я хочу ефективно керувати своїм часом – Для чого? –> Щоб мати більше часу для свого саморозвитку –> Для чого? Щоб створити успішний та прибутковий проект/Отримати підвищення на роботі/Сісти на шпагат/Пробігти марафон –>Для чого?….

Дуже важливо – не пропускати цю вправу. Ви можете багато планувати і мріяти (наприклад, робити ранкові пробіжки), але поки ви не зрозумієте навіщо це вам, і що це вам дасть – це залишиться пунктом у списку «У новому році я…». Ціль поставлена і зрозуміла? Тепер у нас є мотивація, а це запорука успіху.

 Якщо людина знає навіщо, вона переживе будь-яке як.

Віктор Франкл

Пріоритети

Матриця Ейзенхауера вам у поміч, або її різні модифікації. Виписуємо усі справи і ранжуємо їх по терміновості і важливості. Де це робити – вибір за вами – існує X-mind, де ви можете малювати деревовидні плани (чесно, мене вони лякають, але є люди, яким дуже подобається), жовті стікери, блокнот, Trello, Excel. Для себе я обрала Trello і вірна йому вже 5 років.

Багатозадачність

Про мультитаскінг та її шкідливість написано вже стільки, що просто загугліть. Якщо коротко, просто виконайте наступну вправу, вона займе 5 хв. Візьміть таймер (є у кожного в смартфоні), папірець і ручку.

  1. Поставте таймер і напишіть на листку «Я мультизадачна людина». Запишіть за скільки секунд ви це зробили.
  2. Знову засікаємо час і пишемо цифри від 1 до 20. Фіксуємо результат.
  3. А тепер пишемо 1 букву і одну цифру – Я 1 м2 у3 л4 ь5 т6 и7 з8 а9 д10 а11 ч12 н13 а14 л15 ю16 д17 и18 н19 а20. Писати спершу всі букви а потім всі цифри заборонено! Фіксуємо результат.
  4. Порівняйте свій час після першого завдання і третього, після другого і третього. Бачите? Рівно стільки часу ви витрачаєте, коли намагаєтесь робити дві справи одночасно!

Безлад у кімнаті та на робочому столі

Це справді заважає вам! Навіть, якщо ви творча особистість, ваша підсвідомість буде відволікатись, а коли вам потрібно буде щось знайти – ви втратите купу часу на пошуки. Якщо ви хочте зосередитись над однією задачею – ваш простір має бути очищений. Те саме стосується відволікання на соцмережі та сповіщення. Мені допомагає техніка Помодоро: я засікаю 30-40 хв, і вимикаю усі сповіщення, а телефон кладу подалі від себе. Зосереджуюсь на завданні, і через 40 хв роблю перерву на 10-15 хв (стою в планці, п’ю воду, вмикаю сповіщення). Детальніше про розхламлення та вплив безладу на життя читайте у Марі Федорова.

Незручна система зберігання інформації та речей

Нещодавно бачила один виступ на TEDx, де спікер питався в аудиторії чи вони так само, як і він, постійно шукають свої ключі. В цей момент, я з радістю усвідомила, що вже давно не шукаю їх, рівно від того моменту, коли визначила для них два-три місця у помешканні, на яких вони можуть лежати. І привчила себе постійно залишати їх лише у визначеному місці. Це просто як 2х2. Визначаєте для речі, яку постійно губите місце – і кладете її там. Що робити – якщо ваші речі беруть інші люди, і кладуть її де-небудь – правильно – пояснити їм, що кожна річ має місце, і ваші речі після користування слід повернути на місце. Поради щодо цього пункту також читайте у Марі Федорової або книги Марі Кондо.

Поспіх і нетерплячість

 «Швидше зробиш домашнє завдання – швидше підеш гуляти!», казала нам мама у дитинстві. Що ж, для декого це записалось на підкірці та стало фатальним. У бажанні виконати все якнайшвидше немає нічого поганого, навпаки це сприяло прогресу людству та автоматизації багатьох виробничих процесів. Але слід розрізняти – до яких завдань цей метод підійде, а до яких – ні. Перед тим, як відіслати повідомлення – перечитайте на наявність помилок, перед тим, як вислати виконане завдання – уважно перегляньте усі деталі, чи все гаразд. Для завдань, які складаються з певної послідовності – складіть чек-ліст. Наприклад:

  1. створити опитувальник,
  2. вкласти шаблон в тіло листа,
  3. додати потрібних адресатів,
  4. перевірити чи працюють посилання у листі,
  5. відправити листа.

Нездатність сказати «ні»

Тему психологічних меж особистості – мені допомогли практичними порадами дві книги «Почніть говорити НІ» Людмили Калабухи, «Сила позитивного НІ» Вільяма Юрі, та тренінги Ярини Коноварт.

Відсутність самодисципліни

Просто почніть її практикувати. Я не знаю кращого способу, аніж почати регулярно робити якусь невеличку справу – ранкова чи вечірня пробіжка отой (банальний) 21 день підряд, застеляння ліжка відразу після прокидання, писати дві сторінки в день своєї майбутньої книги – виберіть маленький крок до своєї мрії – і точіть його від 21 до 40 днів підряд.

Відсутність або неточність зворотного зв’язку

Коли нам дають завдання, і ми не уточнюємо (що має колосальне значення у часі віддаленої роботи). Або коли нам написали повідомлення і ми прочитали його і потрактували по-своєму. А людина мала на увазі зовсім інше. Живе спілкування замінити на 100% неможливо, але є відеодзвінки, просто дзвінки, емодзі врешті-решт. Переконайтесь, що люди на тамтому кінці – почули саме те, що ви вкладали у своє повідомлення, і навпаки. Використовуйте активне слухання, і перепитуйте «Чи правильно я зрозумів, мені потрібно зробити те і те?».

 Якщо маршрут свого життя вибираємо не ми, то є шанс опинитись де завгодно. І чим довше ми рухаємся чужим шляхом, тим важче повернути потім на свій.

Якщо коротко – або ми керуємо своїм часом, або ним керують інші. Питання в тому, наскільки нас це влаштовує. І якщо не влаштовує – то проаналізуйте, що не так, і в чому причина. Усунете причину – з’явиться бажаний результат. Почніть керувати своїм часом зараз, почніть сьогодні – успіхів вам на цьому шляху!

Хочете розібратися у стосунках, навчитися успішній взаємодії з людьми? Вам допоможе майстер-клас “СТОСУНКИ”. Придбати запис МК>>>

Напиши, якщо тобі відгукнулося

Related Posts

Begin typing your search term above and press enter to search. Press ESC to cancel.

Back To Top
Wordpress Social Share Plugin powered by Ultimatelysocial

Warning: file_get_contents(https://t.me/poshurshymo?&text=https%253A%252F%252Ft.me%252Fposhurshymo): failed to open stream: Connection timed out in /home/healthta/shurshannya.com.ua/www/wp-content/plugins/ultimate-social-media-icons/libs/sfsi_widget.php on line 1179
Facebook
Facebook
Instagram
telegram