1 127
21 Березня, 2017
Привіт! Сьогодні моя стаття буде стосуватися бізнесу та розвитку стратегії довготривалого успіху компанії чи проекту. Так вже склалося, що ми живемо в час великих змін. На наших очах відбуваються не тільки економічні кризи, а і дива та економічні сюрпризи.
Чи задумувалися ви колись, чому вам подобається та чи інакша компанія? Чи ніколи ви не хотіли зазирнути на кілька років назад і побачити з чого починалися такі гіганти як Amazon.com, General Electric, Ford (про якого ми вже говорили в огляді книги її засновника) чи той самий Apple? Адже стовідсотково зараз, в наш час є такі компанії, які скоро перевернуть світ своїми ідеями, інноваціями і прогресом.
Мене завжди цікавили такі теми, бо коли йдеться про крутих людей, зазвичай йде мова про силу волі, здатність і бажання вчитися, розвиток в правильному напрямку тощо. Коли ж ми говоримо про бізнес, то тут вже більше про стратегії, про правильні і неправильні рішення, про тактичні перемоги і глобальні провали, про помилки і перемоги, про інновації… Тобто погляд більше глобальний і мені це подобається:)
Ви ніколи не помічали, що читаючи бізнес-книги, з кожної сторінки просочується шалений ритм. Ти читаєш і розумієш ту сильну атмосферу відповідальності, сміливості, азартності подекуди, дух конкуренції, кредо розвитку…. Якщо коротко, то мене це надихає і я думаю, що такі книги допомагають розширювати мислення і думати більш стратегічно не тільки підприємцям.
Так от, сьогодні ми поговоримо про книгу В. Чан Кіма та Рене Моборна “Стратегія блакитного океану” (паперова>>>). Книга досить відома і має відмітку ‘business must read’. Говориться в ній про те, “як створити безхмарний ринковий простір і позбутися конкуренції”. Так кажуть автори.
Я би додала, що тут йдеться про те, як вийти з колії однотипного мислення і розширити межі встановленого стандарту. Насправді це питання актуальне не тільки в бізнесі, а і в житті. Адже думати широко, креативно, нешаблонно цінно завжди, приймаючи життєві рішення наприклад.
Тому я би радила цю книгу не тільки власниками бізнесу. Якщо у вас є мрія реалізувати проект, створити щось, долучитися до чого реального, розвиватися професійно, запровадити інновацію в офісі чи навіть вдома – то в цій книзі ви почерпнете багато цікавого.
Але є і мінуси, про які я хочу написати на початку. Не знаю як кому, а переклад мене розчарував. Я вам вже казала, що незважаючи на те, що працюю я англійською мовою, читати українською мені значно приємніше. Саме тому усі книги, що є в перекладі – я читаю українською. І до цього моменту я не відчувала ніякого дискомфорту щодо цього питання, проте мушу зазначити, що переклад цієї книги дуже дивний. Деякі речення доводилося читати кілька разів, щоб дійти до суті через незрозумілі слова типу: приступні ціни, укшталтувати пропозицію, приступні продукти і тд.
Як виявляється, створити блакитний океан – це тільки початок. Як тільки, копіюючи вашу ідею, конкуренти почнуть проникати в нього, він перетвориться на червоний. Тому потрібно іти на випередження.
Розкажу трохи про зміст, хоча відразу хочу попередити, що з таких книжок дуже важко виокремити якусь цитату:) Треба цілий розділ, щоб передати думку.
Якщо коротко, то автор поділяє ринок з його гравцями на дві категорії: червоний океан та блакитний океан.
Червоний океан характеризується великою кількістю гравців, більш-менш стандартизованим продуктом і, відповідно, високою конкуренцією, що змушує грати за визначеними правилами. Якщо взяти український ринок, то гарним прикладом є аптеки чи продуктові магазини, які всі дуже схожі між собою; або наприклад служби таксі, які як на мене різняться тільки цінами і швидкістю подачі машини; поліграфії, що пропонують однаковий спектр послуг; магазини одягу в шопінг-центрах, фабрики шкарпеток, найпопулярніший колір яких – чорний:))) … Тобто це ті компанії, які можуть конкурувати в більшості або цінами, або короткостроковими пропозиціями. Глобально, в наших головах вони зливаються в одну масу і не різняться майже нічим.
Блакитний океан – це ринковий простір, в який компанія може потрапити (створивши його) за умови забезпечення виняткової цінності для клієнта, розширивши межі та поняття ринку. Оскільки цінність виняткова – то конкурувати з такою компанією дуже важко і рівень конкуренції тут дуже низький або його взагалі немає. Чудовим прикладом є Нова Пошта, яка побачила незадоволений попит в дешевій швидкій доставці і погану пропозицію Укрпошти та створила нову послугу на українському ринку. Ми зараз не можемо уявити свого життя без Нової Пошти, а ще 5-ть коків тому її не було:) Або Книгарня Є, яка побачила, що ніша книгарень україномовних книжок вільна і створили велика мережу привабливих і привітних книгарень по всій Україні. Ще класний приклад сервіс “Кабанчик“, який створив по суті новий ринок, що не існував до цього.
Ось гарна витяжка ідеї блакитного океану з Harvard Business Review в перекладі з посиланням на джерело.
Скажу секрет, що для мене найцікавішими були останні 50 сторінок книги – Додатки. Там автор висвітлює нариси про історичні моделі створення блакитного океану, пише про новації цінності та її ринкову динаміку.
Якщо ви раптом подумали, що ви все зрозуміли і читати книгу може вже і не треба, то ось вам цілий список помилкових уявлень цієї стратегії
Ось тут можна безкоштовно прочитати уривки з книги онлайн>>> Гляньте, перед тим, як купляти.
Читайте також
Майстер-класи, що допоможуть пережити війну